Hei!
Lämmin kiitos kaikille runsaasta vastausmäärästä asiakastyytyväisyyskyselyymme – saimme reilut 200 vastausta. Saatu palaute vahvisti käsitystämme vahvuusalueistamme ja antoi eväitä myös toimintamme edelleen kehittämiseksi eri osa-alueilla.
Ehdoton vahvuutemme on teidän asiakkaiden mielestä laadukas opetus ja monipuolinen lajivalikoima, jonka kruunaa tietysti kannustava ja erilaisista persoonista muodostuva, motivoitunut ja ammattitaitoinen opettajakunta.
Kehityskohteista tanssitunteihin liittyen nousi esille toive lisätä tuntitarjontaa aikuisille, erityisesti yli 31+ ikäryhmälle. Samoin toivottiin enemmän taitotasoja eri lajeihin, jotta 1-2 vuotta harrastaneet löytävät helpommin itselleen sopivia lisätunteja kehittyäkseen tanssijoina. Juuri näihin toiveisiin olemmekin vastanneet syksyn lukkaria tehdessä!
Tuntitarjontaa ja taitotasoja pyritään kehittämään esitettyjen toiveiden pohjalta niissä puitteissa, kun tilamme ja aikataulut antavat mahdollisuuden. Saatujen kehujen varassa eivät opettajat aio myöskään lepäillä, vaan sisällönsuunnitteluun ja oppilaiden yksilökohtaiseen huomioimiseen pyritään kiinnittämään entisestä enemmän huomiota.
Aikataulun osalta useassa vastauksessa nousi toive sijoittaa nuorten ja aikuisten tunteja prime timeen eli klo 17-19. Toive, jonka ymmärrämme hyvin, mutta on valitettavasti vaikea toteuttaa. Pienten lasten tunnit menevät luonnollisesti etusijalle, joten valitettavan usein nuorten tunnit sijoittuvat varhaisiltaan ja aikuisten myöhäiseen iltaan. Tavoite on kuitenkin tarjota myös nuorille ja aikuisille tunteja muulloinkin kuin varhain iltapäivästä tai myöhään illasta tilojen ja opettajien aikataulujen sen mahdollistaessa.
Tapahtumiin oltiin erittäin tyytyväisiä; niin omiin matalankynnyksen kilpailuihin, teemapäiviin kuin itse oppilasnäytöksiin. Erityisesti tänä kevään ensimmäistä kertaa toteutetut lasten KevätKarkelot saivat kovasti kiitosta ja senpä tähden jouluna mennään samalla kaavalla alle kouluikäisten lasten osalta.
Oppilasnäytöksiin liittyvät asiat herättivät jonkin verran tyytymättömyyttä lähinnä liittyen tilojen toimivuuteen ja pääsylippujen hintoihin. Pääsylipputuloilla katamme oppilasnäytösten järjestämisestä aiheutuvat kulut; Areena Oulun tilavuokran ja tekniikan ja niin tekniikkahenkilökuntan kuin oman henkilökuntamme palkkakulut ja muut järjestämisestä aiheutuvat kulut. Nousevaa katsomoa toivottiin kovasti näytöksiin ja sen mekin ottaisimme mielellämme joka kerta. Sellainen ei kuulu kuitenkaan Areena Oulun varustukseen, jolloin olemme sen tilanneet erikseen aina Torniosta saakka ja saatavuuden sekä kustannusten vuoksi tämä ei ihan aina valitettavasti ole mahdollista. Oppilasnäytösten jonojen pituutta ja jonotusta toivottiin myös parannettavan ja tottahan se on, että aulan tila on kapasiteetiltaan pieni; asia, jolle emme valitettavasti voi mitään, ja toki useiden satojen katsojamäärillä jonotusta väistämättä tulee. Pyrimme kuitenkin tulevaisuudessa järjestämme vielä selkeämmin jonotuksen niin, että ”etuilu” jonossa ei ole mahdollista, ja näin jonotus ohjataan aulasta ulkotiloihin, sillä jonomuodossa kaikki eivät valitettavasti mahdu aulaan.
Erittäin positiivista palautteissa oli se, että te asiakkaat ymmärrätte sen, että Citydance on tanssikoulu, jossa työtä tehdään ammattimaisesti ja yritysmaisesti – aina kuitenkin rakkaudesta lajiin ja ehdottomasti tanssi edellä. Citydance haluaa olla hyvä työnantaja ja maksaa opettajille kunnollista palkkaa sekä tarjota motivoivan työympäristön ja työyhteisön, jossa on mahdollisuus haastaa ja kehittää itseään omassa osaamisessaan. Hinta-laatusuhde koettiin siis pääasiassa erittäin hyvänä. Yllättäen useassa vastauksessa nousi esille harmittelu hintojen jatkuvasta noususta, mutta itse asiassa hintoja laskettiin vuonna 2017, jonka jälkeen ne ovat pysyneet samalla tasolla ja pysyvät myös tulevalla kaudella. Syksyn ja kevään tanssikaudet ovat hieman eri mittaisia, ja tästä syystä kausien hinnat keskenään vaihtelevat kauden kestosta johtuen.
Myös toimiston henkilökunnan ystävällistä ja ripeää toimintaa sekä palveluhenkisyyttä kiitettiin todella paljon. Se, että asiakaspalvelumme on avoinna, vastauksiin saadaan nopeasti vastaus ja kiperissä tilanteissa apu löytyy nopeasti hymyssä suin, nousi erityisesti kiitosta saaneiden seikkojen joukkoon. Samoin tiedottamiseen oltiin enimmäkseen tyytyväisiä ja toimivat nettisivut sekä aktiiviset some-kanavat, erityisesti Facebookin Citydance Wall, saivat kiitosta.
Tiloihin ja tilojen siisteyteen oltiin todella tyytyväisiä ja muutamiin pienehköihin toiveisiin vastataan mahdollisuuksien mukaan, kun kesällä tehdään taas pientä pintaremonttia!
Tässä oli poimittuna vain joitakin esille tulleita seikkoja palautteistanne – kaiken kaikkiaan palaute oli todella hyvää ja olemme erittäin iloisia, että pitkäjänteinen, päämäärätietoinen ja laadukas työ ovat tuottaneet tulosta.
Henkilökunnan kanssa käymme perusteellisesti läpi jokaisen palautteen ja kurkotamme toiminnassamme aina vain kohti parempaa! Kohti kolmekymppisiä mennessä Citydance ei halua jysähtää paikalleen ja patsastella menneissä menestyksissä, vaan haluamme olla vapaa-ajan harrastustoiminnassa edelläkävijä ja suunnannäyttäjä. Me haluamme toimia asiakaslähtöisesti ja haluamme tarjota oppilaillemme turvallisen ja inspiroivan ympäristön harrastaa ammattitaitoisten opettajien johdolla ja tehokkaasti hoidetun toimiston avulla. Haluamme, että oppilaamme nauttivat ja viihtyvät hienon ja monipuolisen harrastuksensa parissa omista lähtökohdistaan ponnistaen – on kysymyksessä sitten kerran viikossa tanssin pyörteisiin heittäytyvä tai tavoitteellisesti treenaava edistynyt aktiiviharrastaja. Jokainen on meille yhtä tärkeä ja suurin kiitos meille on se, että oppilas lähtiessään tuntee kokeneensa tanssin ilon ja riemun!
Haluamme pitää yllä jatkuvaa dialogia teidän asiakkaidemme kanssa, joten otamme avosylin vastaan kaikenlaiset palautteet ja ideat tulevaisuudessakin.
Merja ja Citydancen henkilökunta